Sk 20, 28-38, Jn 17, 11b-19
Včera náš pán kaplán Peter pri príhovore viedol aktuálny dialóg. Začal katechizmovými otázkami: Koľko je Bohov, koľko osôb?
Sk 20, 17-27, Jn 17, 1-11a
Mladučká, umierajúca Sv. Terézia z Lisieux povedala: „Neumieram, vstupujem do života“.
Sk 19, 1-8, Jn 16, 29-33
Domnievam sa, že najviac bolí zrada.
Na Slovensku a v celej strednej Európe patril sv. Ján Nepomucký (1350? - 1393) až do našich čias medzi najväčšmi uctievaných svätých. No tento svätý mal aj veľa ohnivých odporcov.
Sk 18, 9-18, Jn 16,20-23a
Smútok je záležitosť nie rozumu, ale citu. Ťažká je preto aj jeho definícia. Prečo je smútok? Niečo nie je tak, ako by sme chceli.
Sk 16, 22-34, Jn 16, 5-11
Vieme kto bol prvým kresťanom v Európe. Včera sme to čítali v Skutkoch apoštolských. Bola to Lýdia, ktorá Pavlovi a jeho sprievodu preukázala pohostinnosť. Lenže ďalej už Európa nebolo taká pohostinná.
Sk 16, 11-15, Jn 15, 26 – 16, 4a
Neviem ako to vnímate vy, ale mne sa zdá, že v dnešnej dobe je ťažké dopátrať sa pravdy. Skúste len počúvať dvoch poslancov.
Sk 16, 1-10, Jn 15, 18-21
Zišli sme sa, aby sme vyslúžili sviatosť krstu trom novým farníkom. To je vždy pekné a radostné ak sa rodina zíde a spoločne sa teší.
Sk 15, 22-31, Jn 15, 12-17
Na Kvetnú nedeľu v roku 2007 pápež Benedikt XVI. položil mladým zaujímavú otázku: „Je možné milovať?“
Sk 15, 7-21, Jn 15, 9-11
Homília pápeža Františka (22.5.14): Radosť je pečaťou kresťana
Radosť je „pečaťou kresťana“, a to aj v trápeniach a súženiach, uviedol pápež František v rannej svätej omši v Dome Santa Marta.
Sk 15, 1-6, Jn 15, 1-8
Minulú stredu v rámci Lectio divina sme meditovali o dnešnom evanjeliu a pristavili sme sa pri tejto myšlienke: Ja som pravý vinič a môj Otec je vinohradník. On každú ratolesť, ktorá na mne neprináša ovocie, odrezáva, a každú, ktorá ovocie prináša, čistí, aby prinášala viac ovocia.
Sk 14, 19-28, Jn 14, 27-31a
Marcel Pagnol (1895- 1974), francúzsky spisovateľ a dramaturg, člen Francúzskej akadémie v Manon od prameňa opisuje život v malej dedinke v Provenc. Farmár César pestuje kvety a zavlažuje svoj pozemok vodou z prameňa, ktorý nečestne získal.
Sk 14, 5-18, Jn 14, 21-26
Prečo sú rozprávky také príťažlivé? Najmä pre deti. Myslím, že nielen preto, že v nich víťazí dobro, ale že slabý a ubitý sa dostane do popredia.
Svätý Atanáz žil v období, keď kresťanstvo dosiahlo vonkajšiu slobodu, ale prekonávalo veľké vnútorné boje. Rozpory vychádzali z rozdielneho teologického vysvetľovania niektorých kresťanských tajomstiev viery.