Jer 11, 18-20, Jn 7, 40-53
Tlak okolo Ježiša rastie.
Je o ňom mnoho odlišných, nesúhlasných názorov: Keď počuli Ježišove slová, niektorí zo zástupu hovorili: „Toto je naozaj prorok.“ Druhí tvrdili: „Mesiáš je to.“ Ale iní namietali: „Vari z Galiley príde Mesiáš?! A nehovorí Písmo: ‚Mesiáš príde z Dávidovho potomstva, z mestečka Betlehem, odkiaľ bol Dávid?!‘“ A tak nastala preňho v zástupe roztržka.
Kto v trme-vrme davu víťazí. Zvyčajne najväčší krikľúni a tí čo majú moc. V tomto prípade tí, čo mali moc poslali stráže, aby ho chytili. Oni sa vrátili bez Ježiša so slovami: „Nikdy tak človek nehovoril.
Nikodém, hľadajúci Boha, ktorý v mene zákona odmieta odsúdiť človeka bez toho, aby ho predtým vypočul. Ježiš mu zato ponúka inú perspektívu, otvára mu novú cestu: znovuzrodenie.
Keď Ježiš, o ktorom Jeremiáš predtým povedal, že je ako krotký baránok, vedený na zabitie, vstúpil do Jeruzalema, nevyhol sa následkom svojich činov.
Moslimský konvertita na evanjelium povedal: „Ten, kto dáva piť, vidieť, víta nevďačného syna s otvorenou náručou, dal Lazarovi opäť život, ten, ktorý ma postavil na nohy, ten, ktorý hovorí jazykom lásky k ľuďom v plačúcim v núdzi, rozdeľuje. Práve toto znamenie protirečenia, ktoré Simeon oznámil Márii (Lk 2,34), nás núti zaujať stanovisko.“
Úvahu nad dnešným evanjeliom nájdete i na: