Prevádzkovateľ webu Rímskokatolícka cirkev Farnosť Turzovka, IČO: 31 912 362 ako prevádzkovateľ na účely ochrany osobných údajov

spracováva na tejto webovej stránke cookies nevyhnutné pre technické fungovanie webových stránok, ako aj pre analytické účely.

Farnosť Turzovka

Rímskokatolícka Cirkev

Pokračujeme v úvahách o sv. omši (32.)

Minule:

Ježiš pozýva priateľov, aby objavili svoju ľudskú hodnosť.

Každá úvaha nad spôsobmi, aké si vybral Syn Boží, aby bol s nami, nás vždy privádza do údivu.

Boh vstupuje do tohoto sveta, aby ľudí obšťastňoval

Ježiš je skrytý v Písme Svätom, vo svätých ľuďoch, je skrytý v Cirkvi a je skrytý v Eucharistii

Priamo od Ježiša

Tri znaky omše siahajú priamo ku Kristovi, ktoré nám dal on: premenenie, lámanie chleba, prijímanie.

Cirkev sa nebude môcť nikdy „dotknúť“ týchto podstatných znakov, nikdy ich nezmení, pretože jej nepatria, sú Kristove. Pre kresťana to však znamená úsilie o vhodné prehĺbe­nie! Vyžaduje si prehĺbenie veľkej lásky!

Hlavné znaky omše totiž nie sú len nejakou choreogra­fiou, sú životným záväzkom.

Keď ich kresťan koná, je povinný sa pýtať, či pozná ich príčinu a či sa im dôsledne pripodobňuje. Prijímanie je záväzkom doslova nabitým dôsledka­mi. Už svätý Pavol upozorňoval prvých kresťanov, aby si dávali pozor na to.

Boh nás viedol a pripravoval na toto tajomstvo

Ak sa v starozákonnom kulte niekto zúčastnil obetova­nia, dostal časť obetovaného zvieraťa, a keď sa vrátil domov, jedol ho spolu s celou rodinou ako sväté jed­lo. Bolo to skutočné a opravdivé spoločenstvo s Jahvem.

Pavol to vysvetľuje takto: „Pozrite na Izrael podľa te­la: nemajú azda tí, čo jedia obety, účasť aj na oltári?" ( 1 Kor 10,18).

A dodáva: „Hovorím vám ako rozumným. Posúďte sa­mi, čo hovorím: Nie je kalich dobrorečenia, ktorému dobrorečíme, účasťou na Kristovej krvi? A chlieb, ktorý lámeme, nie je účasťou na Kristovom tele?" (1 Kor 10,15).

A potom vyčíta: „Kto by teda jedol chlieb alebo pil Pánov kalich nehodne, previní sa proti Pánovmu telu a krvi. Nech teda človek skúma sám seba, a tak je z to­ho chleba a pije z kalicha. Lebo kto je a pije, a nerozo­znáva telo, ten si je a pije odsúdenie" (1 Kor 11, 27).

Na základe tejto Pavlovej myšlienky sa teraz pokúsi­me pochopiť niečo viac o prijímaní. Čo je prijímanie, na ktorom sa zúčastňujem pri svä­tej omši?

V prvom rade je to pre nás nepredstaviteľná česť. Mal by to byť slávnostný záväzok voči Kristovi a mal by som mu dovoliť vstúpiť do môjho života.

Ján cituje Pánove slova: „Kto je moje telo a pije moju krv, ostáva vo mne a ja v ňom" a potom „... má život večný."

Akoby mohol povedať „má život večný", ak by kres­ťan prostredníctvom prijímania -premenenia neuskutoč­nil radikálnu vnútornú premenu?

Nabudúce:

Čo znamená vytvoriť spoločenstvo s Kristom

Prijímanie začína predovšetkým po omši!

 




Prihlásiť

Prihláste sa do svojho účtu

Užívateľské meno *
Heslo *
Zapamätať

Rímskokatolícka cirkev Farnosť Turzovka, všetky práva vyhradené.

Copyright © 2014 - 2022.

Created by Silvester Judák.

Tvorba farských webov.