Minule:
Nepodceňujte myšlienky, tie hýbu dejinami.
Myšlienky zla spôsobili vo svete strašné tragédie.
Kto sa nechá vláčiť závisťou, jeho myseľ sa stane otrokom zla.
Šťastní sú tí, ktorí sa naučili radosti z konania dobrého.
Myšlienky o závisti v Biblii.
Sväté Písmo (Biblia) je veľmi realistickou knihou. Popisuje človeka takého aký je. Na niektorých príbehoch z nej sme videli, že tí, čo sa nevedeli vyrovnať so závisťou, spôsobili sebe aj okoliu veľa zla.
Ešte predsa jeden príbeh z knihy Ester: Aman závidí múdremu Mardochejovi, chce ho odstrániť z cesty, pripraví mu šibenicu a nakoniec odvisne na nej on sám. Je to legendárny príbeh o víťazstve dobra nad závisťou.
Toto by mohla byť motivácia nášho boja proti závisti. Niet jediného závistlivého človeka, ktorý by bol šťastný. Akonáhle začneme stavať šibenicu závisti, v tej chvíli začíname na nej sami visieť.
Dnes si všimnime niektoré myšlienky o závisti:
Kniha Prísloví (27, 14) nám hovorí: „Ukrutná vec je hnev a prudká je prchkosť, ale kto obstojí pred závisťou?“
V knihe Prísloví (14, 30) sa dozvieme: „Život tela je zdravé srdce. Ale hnisom v jeho kostiach je závisť.“
V 49. žalme čítame: „Neboj sa (nezáviď), keď niekto zbohatne a keď sa rozmnoží sláva jeho domu. Pri smrti si nič nevezme ani nepôjde s ním sláva jeho.“
Sv. Pavol Galaťanom (5, 26): „Nepachtime po márnej sláve, nedráždime sa navzájom, nezáviďme jeden druhému.“
Sv. Jakub zdôrazňuje (3, 16): „Lebo, kde je žiarlivosť a sváry, tam je nepokoj a každé možné zlo.“
Evanjelista Marek (Mk 15, 10) lakonicky konštatuje o smrti Pána Ježiša: „Zo závisti ho vydali veľkňazi.“
Okolo Ježiša je neustále závisť. Prečo ho vydali veľkňazi, prečo bojovali proti nemu farizeji a saduceji? Odpoveďou je - závisť. Závisť je jeden z najzhubnejších príznakov dedičného hriechu.
Práve dedičný hriech prišiel odstrániť Ježiš. Dá sa povedať, že kvôli nemu položil život.
Nabudúce: Tretí hlavný hriech - smilstvo