Prevádzkovateľ webu Rímskokatolícka cirkev Farnosť Turzovka, IČO: 31 912 362 ako prevádzkovateľ na účely ochrany osobných údajov

spracováva na tejto webovej stránke cookies nevyhnutné pre technické fungovanie webových stránok, ako aj pre analytické účely.

2 Sam 1, 1-4. 11-12. 17. 19. 23-27, Mk 3, 20-21

V médiách, ale aj pri osobných atakoch sa využíva nálepkovanie.

Napríklad:

1. Ak je niekto nábožný – je fanatik (nábožnosť dostáva nálepku - fanatik).

2. Farár nemá čo hovoriť do výchovy, lebo nemá deti. (Farár je nálepkovaný – čo sa ma čo starať. Hoci ak idú rodičia k detskému psychológovi, neskúmajú či má deti).

Definícia nálepkovania:

Nálepkovanie je praktika, kedy sa ovplyvňuje vnímanie udalosti pomocou pozitívnych alebo negatívnych nálepiek. Záleží od majiteľa média, alebo osoby diskutéra. Väčšinou na základe protikladov. Pár si ich všimnime:

Stabilný – nestabilný: naša vláda bola stabilná – teraz je chaos,

Pozitívny – negatívny: Na Facebooku vidíte hlúpe ovečky čo sa dávajú očkovať a nosia rúška a hrdinovia, ktorí sa neboja a protestujú.

Legitímny – nelegitímny: Potrat je legitímny, kto tvrdí, že je to zabitie (tobôž vražda), to je nelegitímne! Bojovník proti potratom dostane nálepku homofób roka.

Múdre – hlúpe: Nálepkovanie na šaša, hlupáka a ešte tvrdších výrazov, ktoré nehodno citovať.

 Zdravá ekonomika – chorá ekonomika: „Koľko sme my dali pre občanov a ako ich okrádate vy! Alebo najnovšie: Keď ubúda úmrtí na Covid: Do vetra vyhodené peniaze na testovanie. Pribúda úmrtí – vláda zanedbala opatrenia...

Je toho až-až, však?!

Opäť nič nové pod slnkom. Nálepkovanie využívali často i oponenti Pána Ježiša. Dnes sme počuli, že i príbuzní: Keď sa to dopočuli jeho príbuzní, išli ho odviesť, lebo hovorili: „Pomiatol sa.“ Nevedeli si vysvetliť, prečo opustil rodinu, remeslo a teraz sa správa ako pomätenec. Oni mu chceli stanoviť normy správania.

Čo všetko Pán Ježiš zniesol a vytrpel, aby nás spasil?!

Turzovka, 22.1.2022